Uniós forrásból jön decemberben az Ügyfélkapu 2
2009 decemberétől vége a rendszerhibáknak és gyakori lefagyásoknak, hiszen egy csaknem ötmilliárd forintos, 100 százalékban uniós forrásból finanszírozott fejlesztésnek köszönhetően megkezdi működését az „Ügyfélkapu 2”.
A cél a rendszer ügyfélbarát jellegének erősítése, a szolgáltatások minőségének javítása, új szolgáltatások fejlesztése, üzembiztonság növelése.
A kérdés csak az, hogy mi kerül ebben a projektben 5 milliárd forintba?
Igaz, láthattunk már hasonlóan „költséghatékony” megoldást a kormányszovivo.hu kialakításakor is. Ahol csekély 200 millióból finanszírozták azt a fejlesztést, melynek hasonmását néhány ügyes webszerkesztő ingyen felhelyezte a világhálóra.
A fejlesztők arra törekednek, hogy az Ügyfélkaput bárki különösebb informatikai előképzettség nélkül is könnyen kezelni tudja (mégszép). A hosszú távú cél pedig a rendszer működőképességébe vetett bizalom kiépítése, de egyben a fokozatos kötelezővé tétel is, ami erős motivációt jelent majd a használatára. Ez utóbbinak nyilván alapvető feltétele lenne, hogy minden háztartás rendelkezzen számítógéppel és internet hozzáféréssel, ami elég naív elvárás még akár 5-10 év múlva is. Bár erre is kiváló informatikai, eszközbeszerzési pályázatok léteznek minden évben.
Egyelőre azonban van megoldás azok számára is, akik a továbbfejlesztett Ügyfélkaput sem találják majd elég felhasználóbarát megoldásnak. Számukra minden településen kialakítanak olyan elérési pontokat, ahol az Ügyfélkapu használatának minden részletéről tájékoztatást kaphatnak. Sőt, lehetőségük nyílik arra is, hogy "ügysegédek" bonyolítsák ügyeik intézését.
Csak azt nem tudom, hogy ez mennyivel lesz egyszerűbb és gyorsabb, mint bemenni az APEH-hoz?