Csak röviden arról, hogyan vezetett a szegedi születésű Bajnai útja a bajai III. Béla gimnáziumból, "bélás diákként" a BKE, Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen szerzett diplomán át a Creditum, majd az Eurocorp Rt tanácsadói, később a CA IB Értékpapír Rt. ügyvezető igazgatói, majd 29 évesen vezérigazgató-helyettesi székébe. Amiről manapság is több hír esik, az az, hogy 2000 és 2005 decembere között a Wallis Rt. vezérigazgatója volt. 2006 januárjától júniusig pedig a Budapest Airport Zrt. elnöke.
2006-ban a kormányzati jövő is elkezdődött
Ennek első állomása volt, hogy 2006. júniusában Gyurcsány Ferenc fejlesztési kormánybiztosnak nevezte ki Bajnait, ezzel rábízta a "Magyarország céba ér" szlogent viselő I. NFT utáni Új Magyarország Fejlesztési Terv (a 2007-2013 közötti időszak Magyarországot megillető) uniós forrásainak koordinációját és felügyeletét.
2007. július 1-től - miközben fejlesztési kormánybiztosi feladatait továbbra is ellátta - önkormányzati és területfejlesztési miniszter, 2008. május 15-től pedig az újabb kormányátalakítás és a gazdasági tárca nevének megváltozása miatt nemzeti fejlesztési és gazdasági csúcsminiszterként folytatta megkezdett kormányzati karrierjét.
Tudjuk, sokáig ment a kialakult gazdasági és kormányválság után a kormányfői utódkeresés, de végül ma a magyar Országgyűlés többsége miniszterelnökké választotta. Igaz, én megmondtam már 2006-ban, hogy ő lesz (még) miniszterelnök, mert teljesen beleillett a Kádár-Grósz-Németh-Horn-Medgyessy-Gyurcsány sorba, ami arról szól, hogy mindig egy fiatalosabb, szépfiú vigye tovább a 'rendszert'. És így is lett.
Egy barátom szerint viszont csak azért lett ő, mert Fletó még egy utolsó viccet akart azzal, hogy a Parlamenten kívül kordon, belül Gordon. És mennyire így lett..
De a fő kérdés - most már Bajnaival - továbbra is megmarad: Magyarország célba ér?