636 nagy beruházás.. 1400 milliárd a vállalkozásoknak.. 1800 milliárd forintnyi munka az építőiparnak…több ezer megmentett munkahely. De a válság ellen nincs mit tenni! Sehol a segítség! Beszéljenek a tények? Ez az NFÜ új válságkezelő koncepciója.
Mindezt egy olyan TV spottal, animációs-válságos nfu.hu honlappal és a fiatal "Nemcsák Károllyal" sikerül kommunikálni, amelyben elsősorban a „kisemberek”, még a Szomszédokból ismert problémáit hangsúlyozzák, új, unikumos, képregényes dizájnba öltöztetve - miközben sikeres, nagyszabású projektek képeit láthatjuk..
Van itt egy kis ellentmondás nem?
Ha ugyanis közelebbről megnézünk egy pályázatot: a nagyobb és eddig is sikeresen teljesítő vállalkozások a támogatások igazi célcsoportjai. Végignézve a reklámot látható, hogy csak nagyvállalkozásokról és azok nagy fejlesztéseiről esik szó, ilyen képek jelennek meg, amelyek valóban munkahelyet teremthetnek és szétoszthatják a meglévő nem kevés 1800 milliárd forintnyi támogatást. De nem látom igazán hol érinti ez pozitívan a kis- és középvállalkozásokat és azt a 42 ezer embert, akik egy hónap alatt veszítették el állásukat. A lakosság ezzel megint azt érzékelheti, hogy a nagyok kapnak, a kisemberekkel pedig senki sem törődik?
De a reklám vége igazán felülmúlhatatlan. Az „automatikus pályázatok” után most úgy tűnik itt vannak a „konkrét pályázati lehetőségek”.
Ilyen is csak a mesében és az NFÜ képregényében van, hogy a honlapon megtalálod a konkrét pályázati lehetőségeket. Eleve ebből a mondatból mi következik az átlag magyarnak? - valljuk be, aki pályázatot sem látott még közelről - hogy ilyen néven kell keresnie..
Kíváncsi vagyok, hogy hányan fogják majd „konkrétan” keresni a csak nekik létrehozott, személyre szabott támogatásokat vagy hányan telefonálnak (06-40-638-638) majd be panaszkodva, hogy nem találják a ’konkrét pályázatot’.
És még egy kérdésem lenne: ha most konkrét pályázatokat lehet találni, akkor eddig mi volt a honlapon?