HTML

EUpályázat

Fejlesztéspolitikai bejegyzések uniós pályázatokról, érdekes projektekről.

Operatív Program

Operatív Program - Projekt kommunikáció

EU pályázati hírek

Friss topikok

Támad az Alba Airport

2008.09.24. 10:39 eurOP

Indulhat az építkezés a Székesfehérvár melletti Alba Airporton, miután a nemzetközi repülőtér megkapta a jogerős létesítési engedélyt. Állítólag a Biggeorge’s-NV Zrt 2005-ös bekapcsolódásával felgyorsultak az események, így röpke 3 év alatt megszületett a jogerős ítélet..

A 2010 első félévében megnyíló nemzetközi repülőtér elsősorban fapados és charter repülőgépeket fog kiszolgálni. A beruházók célja az lenne, hogy valódi konkurenciát jelentsenek Ferihegynek, ami azért nem lesz egyszerű. A jobb kihasználtság (és a biztosabb megtérülés!) érdekében a légikikötő mellett mintegy 110 hektáron üzleti és ipari parkot is létesít a beruházó.

Vajon összeütköznek-e a madarak a vasmadarakkal?

Támadnak a természetvédők is. Szerintük amellett, hogy nemzetközi szerződéseket is sért a börgöndi repülőtér fejlesztése, fokozottan védett vizes élőhelyeket is veszélyeztet, így itt ritka vízimadarak pusztulhatnak ki. Ráadásul szerintük nyolcvanmillió forintért hoznának létre egy munkahelyet Börgöndön, annyiért, amennyiből máshol 10-15 új állás is létesülhetne.

akkor javasolnánk munkahelyteremtési pályázatokat ..

34 komment

Címkék: airport ferihegy repülőtér alba börgönd

A bejegyzés trackback címe:

https://eupalyazat.blog.hu/api/trackback/id/tr8677902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadkacsa 2008.09.24. 10:49:44

Ez tipikus, amikor már semmilyen kifogás nem jó arra, hogy megakadályozzanak egy új projektet, akkor jönnek a természetvédők... Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy ez nem fontos, sőt!!!

topgun 2008.09.24. 11:26:11

szerintem a Balaton és a Velencei tó (közelsége) miatt felkapott lehet majd az új repülőtér a fapados és a charter járatok terén, de igazi átrendeződést nem fog okozni a tömeges utasforgalom lebonyolításában Ferihegy konkurenseként.

lucky 2008.09.24. 11:46:54

Brüsszelben a Charleroi is hasonló távolságra van a fő reptértől, és mégis működik. A SkyEurope tudtommal meg azért hagyta el az országot mert drága volt a reptéri díj / illeték, akármi. Ezért meg mi utazhatunk kétszeresen áron pl. Párizsba.

szoval hajrá

ui. Abra ugyis csődbe megy :)

hajas 2008.09.24. 14:13:15

Komolyan mondom a természetvédők is lehetnének végre konstruktívabbak végre... egyszer.. már

antimadar 2008.09.24. 15:06:09

re: hajas.

Hát, ja.

sajnos olyat is hallott már valaki, aki mesélte, hogy súlyos pénzekkel toltak meg egyes környezetvédelmi egyesületeket, szervezeteket (talán a konkurensek..), hogy akadályozzák egyes beruházások befejezését évekkel..

bambapacák 2008.09.24. 17:11:10

Időnként nem értetlen vagyok, hogy mi a faxnak kell olyan projekteket tolni, aminél sokkal ésszerűbb is van. Kiskunlacházán ott van egy 2460 m hosszú, bazi széles betoncsík, a volt szovjet reptér maradéka, a vasút, Kőbánya-Kispestről indul bemegy a reptérre, most meg tolják a milliárdokat egy Szfvári dologba. 600 milláért vette meg a Bárdi féle autoalkatrész kereskedő cég, gyorsulási versenyeket nyomatnak mostanság. Sok milliárdért kipucolta a talajt az állam, most már ok. Harmad áron lenne Ferihegynek alternatívája M0-51-es út viszonylaton. Négysávúsítva az utat is olcsóbb lenne. A lakosok is megszokták a annó a két-három együtt startoló miget, de itt voltak a nagy ruszki szállítógépek is.

big 2008.09.24. 17:12:16

A természedvédők néha tényleg el tudnak szállni (lásd 10-es út - MO), de most speciel igazuk van, mert pont egy szigorúan védett természetvédelmi terület és madárrezervátum felett lenne a gépek ereszkedő pályája. Bővebben: ramsar.hu/teruletek/23.htm

És ha a madarakat nem is nézzünk, azért nem ülnék a gépen, mikor beszippant a hajtómű egy kanalasgémet...

Ted Striker 2008.09.24. 17:22:30

"A lakosok is megszokták a annó a két-három együtt startoló miget, de itt voltak a nagy ruszki szállítógépek is."

Látom bambapacák még nem jártál a zindex repülős topikjaiban, ahol Tököl környéki lakosok nyígnak hogy a 300 méteren repülő kisCessna mennyivel nagyobb zajártalmat jelent mint anno a házak vonalában utánégetővel felszálló MiG-raj.

floorwalker 2008.09.24. 17:23:09

ööö szerintem lehetne korlátozni úgy a forgalmat hogy az ne okozzon természeti kárt. Lacháza meg lehet hogy a következő reptér lesz majd 2050ben. Nem csak egy pótreptér lenne Börgönd, hanem turisztikai régiókat is elérhetővé tenne. Mindemellett az egyébként is jól prosperáló fehérvári ipari parkok működését is stabilizálná néhány évtizedre. Logisztika, kényelem stb stb.
Kiskunlacházán szerintem nem lehet ennyire komplex "térségfejlesztési" motort létrehozni.
Ugyanakkor a szabadidős felhasználás nagyon is jó vonal lehet, ebben még sok potenciál van.

saetta 2008.09.24. 17:33:16

Sztem ez a repter kerdes azert nem egyszeru. Fehervar nagyon jo helyen van, sokkal jobbnak latom ide repteret tenni, mint Balatonalmadi fole.
A Balaton es Bp is kozel van, fapados repterek masutt is vannak ilyen tavol, sot messzebb, a bpi lakosoknak meg nem kivanok tobb zajt.

Annak nem sok ertelmet latnam, hogy sok repter legyen, minden onkormanyzat azt hiszi, hogy ez a Kanaan, mint a bevasarlokozpontoknal is.
Ugyanakkor oszinten szolva se a bevasarlokozpontoknak, se a fapados repulgetesnek nem latom olyan nagy hasznat, nem ez a legfontosabb az eletunkben.
En szivesebben latnek tobb bicikliutakat, viszont 1 millioval kevesebb autot itthon.
Es oszinten szolva tobb vadasparkot, mint Plazat. (es sokkal zoldebb politikat)

Noha vasarolok, sot evente 30szor repulok mostanaban. (de ha nem lenne olcso, nem hianyozna)

Saetta

Ted Striker 2008.09.24. 17:38:23


Személy szerint én drukkolok minden ilyen kezdeményezésnek, csak az a baj hogy az elmúlt évtized hasonló nagybeharangozói lehúznak a magyar rögvalósághoz; csak a teljesség igénye nélkül:

Szentkirályszabadja (Veszprém) - nemrég kiürített reptér hasonlóan nagy project négyes metróhoz hasonlatos megvalósítási gyorsasággal

Kunmadaras - szintén volt katonai repülőtér, én még emléxem mikor késhegyig menő vita volt az ÁPV és a helyi önkormi között a tulajdonjogról; aztán mire az önkormi megszerezte elfogyott a levegő

Taszár - itt volt már szó kínai nagybefektető ejrópai logisztik központ édes-savanyú szósszal, aztán csak a csend

Mezőkövesd - tartalék VSZ reptér Miskolc későn kapcsolt, régió konurencia Kassa, bár itt is 160 napi műveletszámmal számolnak előzetesen szóval a gigantománia megvagyon

Pápa lásd Taszár, de szerencsére jön néhány ami (de magyar lajstromban levő) szállítógép

Kalocsa - egykori magyar repülőtér majd szovjet helikopteriskola: nagyon távlati tervek az intermodális központ létrehozására (dunai kikötővel, és vasútvonal létesítésével)

Tökölről már megemlékeztem

Pór-Pác a legújabb zöldmezős ismert eredménnyel

Amik úgy ahogy megvalósultak:

Debrecen - egykori szovjet déli hadsereg légierejének jelentős bázisa, "polgárosítás" után privatizálásra vár

Sárvármellék: forgalom van csak valahogy nem olyan dinamikusan megy mint ahogy tervezték

Győr-Pér: forgalom az Audi által generálva, nem is terveznek nagyon nagyléptékben Pozony és Bécs árnyékában

Pécs-Pogány: kezdetben AUA, majd maradnak a charterek, a pálya hosszabítása ellen már tüzelik a lakosságot

Repcsi 2008.09.24. 18:23:10

Fehérvári révén én csak azt fogom tapasztalni, hogy a fülembe zúgnak a fapadosok, a megnövekedett közúti forgalom miatt nagyobb a környezetszennyezés. Munkahelyteremtés címszó meg közröhely egy repülőtér esetén. Amúgy meg tegyék a repülőterüket a pusztába, Börgönd csak 10 km-re van, a Dinnyési Fertő közvetlen szomszédságában

Marci 2008.09.24. 19:02:27

Szerintem pedig ez az egész repülősdi egy nagy hülyeség!!! Én Budapesten lakom távol Ferihegytől(legalább 20km) mégis itt húznak el fölöttünk néha 5 perces sűrűséggel a nap különböző szakában(XV. ker) azt mondják a zajterhelés nem éri el a szintet ami arra kell hogy eltereljék innen de akkor merre tudják terelni Vecsés fölé!!Nekik se kívánom az így is elég zajos Ferihegyet hogy több repülő repüljön fölöttük!!!A Fehérvári reptérrel kapcsolatban meg annyit tok mondani hogy a lakók kegyetlen szívni fognak mert a szabályzat szerint a repülő uralkodó széliránnyal szembe kell hogy leszálljanak ami ebben az esetben a fehérvári és a környező települések zajterhelését okozza!!! És milyen lehet az ha itt nálunk ami több mint 20km-re van Ferihegytől a repülők 50-80m magasan szállnak fölöttünk?? néha látni még az utasokat is!! másrészt pedig ott van példaképp a Müncheni reptér!! az ottani önkormányzatnak volt elég szolidaritásérzéke és törődése a lakókkal szemben hogy 40km-re rakták a repcsiteret és lakott terület a közelbe nem naogyon van..és kimegy oda a gyors kiépített pályájú ICE és egy közvetlen autópálya!! szval ez megint csak arról szól hogy adj zsét és a lakók le vannak sz.rva!! Sajnállak titeket Fehérváriak és környéken élők remélem befuccsol a terv márcsak a madarak védelme miatt is mert itt ebben az országban már semmi és senki se számít!! (jh még mielőtt megszólnák a ház elejét..lehet hogy a zöldeket ferihegy támogatja nem kizárt..de sztem nincs szükség több szennyezésre!!!)

norbert79 2008.09.24. 19:30:05

Repcsi: Fehérvári révén megkérdezem: Mikor voltál utoljára Börgöndön? Ami ott van, az katasztrófa jelen pillanatban. Mindenki jobban jár azzal, ha végre rendezve lesz, s ráadásul nem kevés munkahelyet jelent. Lehet, hogy Fehérvár csodás királyi város, de tény, hogy igenis kell a reptér.

norbert79 2008.09.24. 19:31:54

Még valami: Miért van az, hogy ezek a természetvédőknek mindig egy nagyobb fejlesztések elé kell a lábukat kitenni? Miért jó az, hogy mindig keresztbetesznek? (Lásd libamájos akció) Plusszba miért nem a méhekért aggódnak első körben? Sokkal nagyobb veszélyt jelent, ha azok kihalnak.

Tokolodo 2008.09.24. 19:33:48

@Ted Striker

Az Index fórumosok akikről megelékeztél félig agyhalottak, mert a kisgépes repülés többsége nem zavaró, csak azok az állatok akik nem a megengedett magasságot és irányt használják. A tököli reptér nem is igazán Tökölre nézve gáz, hanem Szigethalomra. A pálya tájolását nézve és a terveket olvasva azért az gáz lenne. 80 tonna alatti gépekre próbáltak meg engedélyt kérni. Az kargóra kevés viszont pont a charterek mérete ami a fapadosok megcélzását jelenti. Ahhoz, hogy rentábilis legyen a reptér eléggé magas művelet szám kell. Ha a standard 3fokos pályát veszed alapul az azt jelenti, hogy a Kis Duna fölött max 180-190 méter magasan kell lenniük ami valljuk be már nem is annyira jó móka.

És az érkező kérdés: miért költöztek oda? Hivatalosan minden szerv azt kommunikálja, hogy nem lesz repülőtér, illetve nem lesz bővítve. A privatizáció ha jól tudom 2002 ben volt addig meg semmi mozgás nem volt.

Trog_Air 2008.09.24. 19:37:44

Marha sok ertelme van... masreszt Fehervar kozeleben kapasbol 3 "kornyezetvedelmi okbol korlatozott legter" van, es van mindegyiknek oka, hogy odatettek...
Marci: hova akarod athelyezni Ferihegyet? Olyan helyet mondj, ami megkozelitheto, az uralkodo szeliranynak is megfelelo, es az oda kidolgozott eljarasok senkit se zavarnanak.
Ted Striker: lesz Gyor-Peren fejlesztes, cargos repteret akarnak, hosszabb palyaval, muszeres megkozelitest lehetove tevo berendezesekkel, meg hasonlo nyalanksagokkal.

Azt mondjuk rohadtul nem ertem, ha az atkosban csinaltak egy rakat betonos repteret a ruszkik (Kunmadaras, Tokol, Kalocsa, Csakvar betonjat a kivonulas elott nem sokkal ujitottak fel pl.)
Miert kell mindenhova draga penzen palyat meg miegymast epiteni, amikor sok helyen kesz az infrastruktura, csak hagyjak elrohadni?
Abszurdisztan.

roki 2008.09.24. 19:52:30

Szeretnék néhány dolgot pontosítani.
A börgöndi reptér nem közvetlen Börgönd (Fehérvár)településrész mellett helyezkedik el, hanem tőle dél-délnyugatra 4-5 km-re Aba felé féluton.
Domborzatilag a dinnyési fertő közelében fekvő Börgönd és a reptér között egy löszhát húzódik, aminek tetején a Székesfehérvárról Dunaujváros illetve Dunaföldvár felé vezető főútvonal vezet keresztül elég jelentős forgalommal.
Az oroszok alatt nagy tömegű teherszállítógépek fogadására méretezve épített kifutópálya irány vektora elvezet a Velencei-tó mellett, nem érinti sem a dinnyési fertő, sem a tó madárvédelmi területét, a Velencei-dombság lankáin elhelyezkedő Pákozdot célozza északon, míg délen "ellő" Aba és Soponya között és a még délebbre helyezkedő Káloz sincsen a landoló gépek leszállási irányában. Nem mellékesen a leszálló és felszálló gépek a katonai üzemeltetés idejében csak egy irányból, délről használták a repteret, észak felé nem is volt közelije(repülésirányítás).
Természetesen a reptérre vasúti vágány vezet a közelében elhelyezkedő, a településtől igen távol levő börgöndi vasútállomásról.

Véleményem szerint a sötétzöldek tiltakozása meglehetősen alaptalan egyébként is.
Napi szinten horgászom a Velencei-tó Rezervátum alatti részén a kérdéses terület kellős közepén és van időm figyelni a madarak mozgását. A fehérvári szeméttelepről szürkület előtt megtérő sirályok kivételével nincs olyan madár vonulási útvonal, ami leszálló magasságban keresztezné azt a feltételezett irányt, ami a Meleg-hegy felől térne rá a börgöndi reptérre.

Nemértem 2008.09.24. 20:06:20

Az a gyanúm, hogy ezt a "művitát" ugyanazok indították, akik az Alba Airport honlapján, majd annak szüneteltetése óta a Székesfehérvár.hu honlapon rágták ugyanezt a gumicsontot. És talán ők azok is, akik miatt éveket késett ez a projekt, mert mindent megfellebeztek, az utolsó pillanatban. Legutóbb az ürgekitelepítést, amit majd csak jövőre lehet megejteni.
Tudomásul kéne venni végre, hogy amióta ember él, azóta rombolja a környezetét. Különböző mértékben, ez igaz. DE! Utazni kell, és időnként jó ha repülővel lehet. Csak le ne szálljon az a repülő amikor más akar utazni. A fejlődést ellenző emberek ébredjetek már fel végre! Nem gátolni, hanem támogatni kell a fejlődést. És ebbe belefér a konstruktiv környezetvédelem. A mindent ellenző, fafejű környezetvédelem viszont nem (ez utóbbi ékes példája az M0 körgyűrű). Nagyon örülök, hogy végre a haladás győzőtt, és igeni lesz, legyen repülőtér Fehérváron!!!!

Marci 2008.09.24. 20:08:59

Kedves Trog_Air 2008.09.24. 19:37:44!!
Abban teljesen egyet értek veled hogy Ferihegyet már 30 éve megkésett áttenni szval ugyanúgy együtt kell élnem azzal hogy itt fognak elrepülni ha tecik ha nem!!Mellesleg már hozzá szoktam..passzív zajterhelés mondjuk állítólag ártalmas..de manapság hol nincs?!!Sajnos nem lehet mindenkinek jót tenni ez is igaz!!És abban is egyetértek mindenkivel hogy a természetvédők mostanában túl sok mindenbe dugják bele jogtalanul,oktalanul az orrukat és a beruházás akár 5-6 évet is csúszhat!!Ezt én azzal magyaráznám de javítsatok ki ha nem így van hogy sztem a multicégek különbőző érdekek mögé állítják őket és mivel ők adák a pénzt az van amit mondanak..mint oly sok más dologban Magyarországon!!Pl. a libájügy mögött kapaszkodjatok meg az EU-s érdek és amögött is a francia állam áll!!Márpedig azért mert jobb minőséget állítunk elő viszont az unió nekik ad több támogatást...és ezáltal hogy ide még azt a keveset se kell adjon ezért ellehetetleníti..ugyanez van a mezőgazdaság tönkretétele mögött hisz az uniónak nem érdeke a még több pénzvesztés mezőgazdasági támogatásokra mert a német és francia gazdák szinte annyit kapnak plussz támogatásnak mint amennyit a termelésből elkönyvelhetnek haszonnak...mellesleg tenném hozzá a magyar minőség messze meghaladná ezt de ők többen vannak és ha kell elzárják az utakat míg magyarországon mindenki ül a seggén és tönkremegy és nekünk meg ideöntik a szart mert ugye a jó a hazaiaknak kell!! nade vissza a szárnyasokhoz...európában teljesen értelmetlen a repüőzgetés nemhogy iszonyúan környezetkárosító de még sok pénzbe is kerül!!Európában a megoldás egyértelműen a csúcssebességű vasút kialakításában rejlik..erre már a németek 20 évvel ezelőtt rájöttek és tanulni kéne tőlük!! mondjuk ha összehasonlításképp nézitek a vasút személyenként 25g széndioxidot bocsájt ki személyenként egy kilóméterre nézve míg a repülő,számomra is hihetetlen adat 185g-ot!! nah mit kéne inkább fejleszteni( hozzáteszem még az autó is 65g-mal teljesít!!Ehelyett itt inkább bezárnak vasútat!!Én most voltam egy nyári egyetemen németben ahol bemutatták mert ez volt a téma a vasút működését és közvetlenül a Deutsche Bahn-ét!! meglepő de ott nem kevés haszonnal zárnak a vasútreform óta ennek persze nagy részét a teherforgalom adja!! de a személyszállítás is míg magyarországon ezt képtelenek megoldani!! Kedves Székesfehérvárt fejleszteni kívánok!! tudtommal Sz.fehérvár egy fontos vasúti csomópontban van és tudtommal két autópálya is arra megy fog menni(M8 a jövőben)lehet ezekre logisztikai központokat építeni munkahellyel jah hogy a MÁV-Cargót most adták el?? Teccet volna tiltakozni!! És ha jól tudom több cég is elhagyta az ipari parkot az elmúlt években...és tom hogy sok ember lett munkanélküli de teccet vona a kormányt sarkallni arra hogy ott tartsa őket! Jah és hogy szinte megszűnt az ikarusz gyár ami akár tökéletes új buszokat is gyárthatott volna és most a BKV az ő teszem hozzá hazai jó minőséggel magyar kézzel elkészített buszokat venné mint a cukrot!!! Hát igen...de késő bánat és most nem szapulom a Fehérváriakat hogy mekkora szamarak hisz erről a legnagyobb részben nem tehetnek és sajnálom is őket!! De itt ezekbe óriási lehetőség lett volna munkahelyteremtésben és nem egy fölöslege reptér építésében látnák csomóan a felemelkedést mert azt biztos vmi olyan multi fogja megépíteni aki majd éhbérért dolgoztat...De télleg bocsánat ha megbántottam egy Fehérvárit is!! Szép város,szép múlttal és a szebb jövő érdekében sok szerencsét az ott élőknek!!

Nemértem 2008.09.24. 20:24:21

re Marci és kicsit off:
Az Ikarust egyáltalán NEM a fehérváriak miatt zárták be.
Részben az anti-orosz politikát folytató első "szabad" kormány részben, a céget felvásárló külföldi konkurrens, majd a nagy magyar iparmágnás Széles G. úr az akik miatt nincs Ikarus busz.
A fehérvári pályaudvart (pontosan a biztosítóberendezéseket) pedig a "rohadt komenisták" újították fel 1954-ben!!!! És itt szeretnél Te nagysebességű vasutat.
Fehérváron pedig 70 éve van reptér. Nem mostani az ötlet, most csak fejlődne. A reptér volt előbb, nem a most tilatkozók :)

norbert79 2008.09.24. 20:30:04

Marci, még valami, mert egyszerűen nem bírom végigolvasni hozzászólásod. Kevesebb felkiáltójelet!!! ;-)

Bazsi 2008.09.24. 20:33:38

szeretem a madarakat, zöld vagyok, most viszont az összes fapados a fejem felett száll fel Ferihegyről. Remélem átszoknak, én is érek annyit, mint egy kanalasgém...

Marci 2008.09.24. 20:40:42

re Nemértem: én nem azt mondtam hogy a fehérváriak zárták be csak azt hogy nem volt helyes döntés..és a tiltakozást pedig a magyar emberekre értettem!:)

re norbert79: leközelebb figyelek rá!:) csak ezt úgy éreztem le kell írnom mert már naon tele van a tököm azzal ami ebben az országban folyik...

jah és re Nemtom: lehet hogy 70 éve van reptér de sztem nem fogja beváltani a hozzáfűzött reményeket...jah és kommunizmus is 40 évig volt mégis szar megoldás volt...változni mindig lehet

norbert79 2008.09.24. 21:00:40

Te, Marci, azért én nem bánnám, hogy ha Angliába Fehérvárról tudnék repülni. Ezt nem tudod semmivel sem helyettesíteni...

Marci 2008.09.24. 21:22:17

re Norbert79: Hát sztem ezzel nem vagy egyedül...végeredménybe ez egy nagyváros,és gondolom az okoz neked nehézséget hogy Ferihegyre kell utaznod..megértelek..de ez egy viszonylag kis ország és nem építhetünk mindenhova repteret..sztem hisz ha belegondolsz elég sűrűn lenne így reptér. van egy Sármelléknél és ott van a Ferihegyi meg a Győri.én nem tom hogy a sármellékiről hova lehet eljutni de gondolom az elérhetőbb fehérvárról..ha onnan nem lehet eljutni angliába akkor arra csak azt tom mondani hogy akkor minek építették oda?meg minek nemzetközi..ugye ez azt jelenti hogy kb 100km-es körzeten belül 3 nemzetközi is van..ezért vagyok szkeptikus a fehérvárival szemben..nem hiszem hogy ennyire szükség van/lehet..de a te előbb leírt álláspontod teljesen megérthető..de akkor meg még ott vannak a Miskolciak meg a Nyíregyháziak..Magyarországon kedvezőtlen a nagyvárosok elhelyezkedése sajnos...

min 2008.09.24. 21:23:39

Börgönd katonai reptér volt. Igaz inkább futárhelikopterek települtek rajta de néha megfordúlt ott egy-egy szállító repülőgép is. Jelenleg polgári repülés és ejtőernyőzés folyik ott. Stratégiailag kitűnő helyen fekszik. Aki nem hiszi, hogy nyereséges lehet hát azzal valami nincs rendben. A zöldek meg inkább ártanak mint használnak. A madarak sem hülyék megtanúlják, hogy arra nem repülnek mint ahogy megtették az amerikai szélerőmű esetnél is. Szóval hajrá reptér és húzzanak a begyöpösödött idióták...

Ted Striker 2008.09.24. 22:34:19

"És milyen lehet az ha itt nálunk ami több mint 20km-re van Ferihegytől a repülők 50-80m magasan szállnak fölöttünk??"

Na ilyenekkel van tele a fórum is, mint Marci; akik azt állítják, hogy felettük 50-80 méter magasan 300 decibellel dübörög a gép. No commnet!

Tokolodo 2008.09.25. 10:01:41

@Ted Striker

Ettől még te sem kommunikálsz normálisabban. Te fújod a magadét mások meg a magukét.

big 2008.09.26. 11:32:52

Lehet cseszegetni a zöldeket, bőven van miért, de akkor mi is hagyjuk a csúsztatást:

roki írta:
"Az oroszok alatt nagy tömegű teherszállítógépek fogadására méretezve épített kifutópálya"

Azért talán nem kellene az akkori környezettudatosságot a maival összehasonlítani. Olyan írdatlan teherforgalom egyébként sem lehetett ott akkor (nem tudom, csak gondolom), tekintettel a FÜVES kifutópályára.


... kifutópálya irány vektora elvezet a Velencei-tó mellett, nem érinti sem a dinnyési fertő, sem a tó madárvédelmi területét"

Igen, van ahol akár 1 km-rel is, van, ahol 50 m-rel. Megnyugtató tényleg. (www.hungaryairport.hu/airport_data.php?id=4, meg lehet nézni a térképeket és képeket)

"Nem mellékesen a leszálló és felszálló gépek a katonai üzemeltetés idejében csak egy irányból, délről használták a repteret, észak felé nem is volt közelije(repülésirányítás)."

És gondolom istenbizony most is így lesz, ugye?


"Napi szinten horgászom a Velencei-tó Rezervátum alatti részén a kérdéses terület kellős közepén és van időm figyelni a madarak mozgását. A fehérvári szeméttelepről szürkület előtt megtérő sirályok kivételével nincs olyan madár vonulási útvonal, ami leszálló magasságban keresztezné azt a feltételezett irányt, ami a Meleg-hegy felől térne rá a börgöndi reptérre."

Ha tényleg napi szinten ott horgászol (sportársak között elmegy a tegeződés), akkor tudhatnád, hogy az egyáltalán nem a kérdéses terület közepe, hanem a reptérhez képest a túlsó széle. Így a Dinnyési Fertő (ami viszont a terület másik, a reptér felé eső széle) madarainak vonulási útvonalairól abból a perspektívából elég keveset lehet mondani.

Egyébként a szokásos kommunikációs játék folyik, a felszínen szítják a "természeti értékek védelme kontra ne gátoljátok a haladást" vitát, miközben ez az ügy sem szól másról, mint hogy melyik érdekcsoport tud több (köz)pénzt lenyúlni a másik, de leginkább a mi kárunkra.

Ted Striker 2008.09.26. 11:41:04


"Egyébként a szokásos kommunikációs játék folyik, a felszínen szítják a "természeti értékek védelme kontra ne gátoljátok a haladást" vitát, miközben ez az ügy sem szól másról, mint hogy melyik érdekcsoport tud több (köz)pénzt lenyúlni a másik, de leginkább a mi kárunkra."

Sajna ezzel egyet kell hogy értsek :(((

Tokolodo 2008.09.26. 17:42:27

@ted striker

Koszi! Ez nagyon hasznos. Ha vannak még anyagok azt szívesen venném.