HTML

EUpályázat

Fejlesztéspolitikai bejegyzések uniós pályázatokról, érdekes projektekről.

Operatív Program

Operatív Program - Projekt kommunikáció

EU pályázati hírek

Friss topikok

Magyar MotoGP jövőre? Kik állnak mögötte?

2008.07.23. 15:19 eurOP

Bajnai Gordon fejlesztési miniszter, Carmelo Ezpeleta, a MotoGP jogait birtokló spanyol Dorna Sports cég vezérigazgatója, és még sokan mások – köztük Talmácsi Gábor, a versenysorozat 125cm³-es kategóriájának világbajnoka - 2008. július 23-án (ma) rendkívüli nemzetközi sajtótájékoztatón jelentették be egy, már a jövő évtől MotoGP futamok rendezésére alkalmas magyarországi pálya megépítésének szándékát.
 
Az NFGM sajtótájékoztatója szerint a több hónapja tartó, folyamatos tárgyalások sikeres lezárása nyomán megvalósuló versenypálya a balatoni üdülőkörzet dél-nyugati részén – a Somogy megyei Sávoly község közigazgatási területén – fekszik. Sávoly a Balaton Kiemelt Üdülőkörzethez és egyúttal Marcali kistérséghez tartozik. A hely infrastrukturális szempontokból is megfelel, a nyugat-magyarországi térség az M7-es autópálya és a sármelléki nemzetközi repülőtér közelsége miatt. A helyszín a szomszédos és mediterrán országok motorsport rajongói számára könnyen és gyorsan elérhető.

A háttérről..

A Magyar Turizmus Zrt. egy 100%-os tulajdonában álló leányvállalatot alapított a magyarországi MotoGP futamok szervezése céljából. A pálya üzemeltetésére létrejött egy 30%-ban a Magyar Turizmus Zrt. és 70%-ban a spanyol Worldwide Circuit Management S.L. (WCM) tulajdonában álló társaság, a Balatonring Zrt. A Balatonring mögött álló WCM évek óta világszerte sikeresen végzi hasonló motorversenypályák üzemeltetését és MotoGP futamok rendezését.  A Magyar Turizmus Zrt. leányvállalata, a Hun-Ring megszerezte a magyarországi MotoGP futamok rendezésére vonatkozó licencjogokat öt évre. A MotoGP pályát a Sedesa építi fel, majd a minél sikeresebb kihasználás érdekében átadja üzemeltetésre a Balatonring Zrt. részére. Utóbbi cég vállalta a versenyszervezési feladatokat is.

Úgy tűnik a kormány elkötelezett a MotoGP magyarországi futamának megrendezése mellett. Még szép, Magyarország számára turisztikai és sport szempontból is óriási lehetőség egy nagy médiaérdeklődést vonzó és kimagasló reklámértékkel bíró világsorozat vendéglátójának lenni, hiszen egy-egy futamra 100-150 ezer néző érkezik az egész világból, 184 országban sugározzák élőben és összesen 207 országban jut el a háztartásokba a televíziók képernyőin keresztül, így a verseny a Balaton, valamint Magyarország számára komoly ország marketing lehetőségeket rejt. A gyorsasági motoros futamok rendezésére alkalmas pálya és azt kiegészítő létesítmények üzemeltetése több mint 800 főnek adhat majd munkát.

Akkor mindenki jól jár.., de ki jár a legjobban?

szerinted?
 

9 komment

Címkék: pálya motogp bajnai

A bejegyzés trackback címe:

https://eupalyazat.blog.hu/api/trackback/id/tr73581874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

faubel2 2008.07.23. 15:42:18

A kormány számára jó húzás, hogy ismét fel tudnak mutatni vmi pozitív eredményt a kedves választópolgárok számára. (Tegyük hozzá, hogy ez megint nem feltétlen az ő érdemük.) A lényeg az, hogy mi szurkolók tuti jól járunk, legalább nem kell messzire menni...és abszolút pozitív, hogy vidéken valósul!

reaktor 2008.07.23. 15:52:56

Jaja, nekünk simán jó, szerintem is a nézők, sportszeretők (vagy sportszelet szeretők..:) járnak a legjobban.

Hajrá HungaroMotoGP!

nagyspi 2008.07.23. 16:46:46

Na ennek nagyon örülök, mert amúgy is bolondja vagyok mindennek ami gyors, hangos és benzingőzös. És nem utolsó dolog, hogy végre nem kellene Brno-ig elmenni. Én biztosan ott leszek az első rajtnál.

PG 2008.07.23. 21:58:59

Kiváncsi lennék azért mekkora adókedvezményt kapnak..

Hogy a végén nehogy többe kerüljön a leves, mint a hús.. (ti. volt már ilyen: pl. Hankook stb.)

250cm3 2008.07.29. 17:27:49

Szép dolog a motorsport, sőt még szeretem is. Csak azt nem hiszem el, hogy ez ma Magyarországon a legégetőbb probléma. Jövőre mit fogunk építeni űrrepűlőteret???
A balatoni idegenforgalom eddig sem volt gyenge, az ország keleti része meg lassan, de biztosan megy tönkre! Miért nem lehet ezt felhúzni Debrecen, Miskolc vagy esetleg Nyíregyháza mellett? Ott kellene fejleszteni, ahol szükség van rá, a pénz akkor is az országban maradna.

reaktor 2008.07.29. 17:49:01

250köbcentivel egyetértek, kelet-M.o-ra, nem Mogyoródra kellene a fejlesztés.

Bár a helyszínválasztás bizonyos értelemben sztem tökéletes, Balcsi, osztrák, szlovén, magyar határ közelében, horvátok, de a németek, olaszok sincsenek messze

Motorturizmus 2.0..

250cm3 2008.07.30. 11:12:59

Köszi reaktor, de Mogyoródról szó sincsen, az a Forma-1. Ha minden igaz ez Sávolyon fog megépülni (Balatoni Üdülőkörzet). Az olasz, német meg egyéb fanatikus milliomos motorőrülteknek meg teljesen mindegy az a 150-200 km sztem. Legalább végigutaznák az országot, több pénzt hagynának a kasszában. :-)
Repülőtér meg autópálya keleten is van, csak ott biztos kevés volt a "rokon".

reaktor 2008.08.03. 22:06:21

re: 250 cm3.
Tudom, h a motorGP Sávolyra készül,
a Mogyoró-dot azért írtam, mert a(z) M.o.-ra rímelt (meg a magyarok-mogyorók kifejezés hasonlósága miatt is használatos), de akartam rakni idézőjelbe, így a Mogyoród alatt a már fejlett Bp-hez közeli - térséget, jelzőként értettem..
vagyis uazt mondom, mehetne keletre, a kevésbé fejlett régiókba..

kozi 2008.09.24. 22:14:25

Szerintem ,tökéletes választás volt Sávoly. A régió hatalmas munkanélküliséggel küzd.Ezrek lélegeztek fel a hír hallatán,remélve a beruházás végre munkát,megélhetést biztosít.Bízom benne,tényleg így lesz!